Přiblížíme Vám, jak návrh novely rozšiřuje zákoník o §334a, který upravuje pravidla ohledně doručování písemností zaměstnavatelem zaměstnanci. Podle tohoto paragrafu bude zaměstnavatel postupovat v případě, že bude chtít zaměstnanci doručit např. okamžité zrušení pracovního poměru, odvolání z pracovního místa, mzdový výměr apod.
Způsoby doručování:
- osobním předáním na pracovišti
- osobním předáním kdekoliv na místě, kde bude zaměstnanec zastižen
- prostřednictvím datové schránky (pokud ji zaměstnanec vlastní)
- prostřednictvím sítě a službou elektronických komunikací
- přes provozovatele poštovních služeb.
Dle novely bude možné zvolit doručení poštou ale pouze tehdy, kdy nebude možné písemnost předat přímo na pracovišti zaměstnavatele.
Elektronicky budou moci být písemnosti doručovány pouze po předchozím souhlasu zaměstnance a zaměstnanec bude mít právo tento souhlas kdykoliv odvolat.
Při doručování elektronicky (např. e-mailem) bude zpráva považována za doručenou ve chvíli, kdy zaměstnanec potvrdí zaměstnavateli její převzetí a pokud se ji rozhodne nepřijmout, bude i tak považována za doručenou uplynutím lhůty 15 dnů od jejího doručení.